יבנה העשור הבא

העיר מונה כ-55 אלף תושבים ועתידה להכפיל את אוכלוסייתה בשנים הקרובות. לפני כעשור הצליחה עיריית יבנה להרחיב את שטח השיפוט ולצרף כ- 8,000 דונם משטח המועצה האזורית חבל יבנה. כיום שטחה של יבנה הוא כ- 17 אלף דונם. בשטחים אלה נבנות בימים אלה אלפי דירות ביבנה הירוקה ובפרויקט "גן ראובן" – השכונות החדשות בדרום-מערב העיר.

ליבנה תוכניות רבות לפיתוח העיר: תוכנית להרחבת העיר בהיקף של כ- 14.5 אלף יחידות דיור חדשות. מימוש התוכניות יגדיל את אוכלוסיית העיר ל- 70-80 אלף נפש. שכונות אלה מצטרפות לשכונות המבוססות שהוקמו בעיר בשנות ה- 80, והחלו את תהליך עליית האטרקטיביות הנדל"נית של יבנה. ביבנה יש שלושה תיכונים, 60 גני ילדים, היכל תרבות, קונסרבטוריון למוסיקה ומחול, מתנ"סים גדולים, מרכז עירוני למדעים וטכנולוגיה, ספרייה, בית יד לבנים, פארק מים, שני אצטדיוני כדורגל והיכל ספורט עירוני.

פרויקט הדגל של העירייה ושל העומד בראשה הוא השכונה הירוקה הנבנית בימים אלה. הבנייה בשכונה מבוססת על תקני בנייה ירוקה, וכל בניין בה נדרש לקבל 'תו ירוק' של מכון התקנים הישראלי. השכונה מאופיינת במערכת פינוי אשפה עם הפרדה בין אשפה אורגנית לאחרת, מתקני מיחזור שיפוזרו בשכונה, בנייה בחומרים מבודדים ועוד. על כ- 50% משטח השכונה יתפרשו פארקים וגינות, והשקייתם תיעשה במי קולחין מטוהרים. השכונה תורכב מפרויקטים של בתים צמודי קרקע ומגדלים בני 6-25 קומות עם דירות בשטח של 120-140 מ"ר.

מיקומה של יבנה באזור המרכז בסמוך למרכזי עסקים בערים הגדולות ולנמלי תעופה וים, נותן לה יתרון עצום ההיבט הנגישות של העברת סחורות אליה וממנה אל נמל התעופה בן-גוריון או אל נמל אשדוד (7 ק"מ דרומה), והן צפונה ודרומה בארץ. מיקומה המצוין יוצר ביקוש רב הן לשטחי תעשייה ומחסנים והן למשרדי עסקים, וכתוצאה נוצר ביקוש לאזורי מגורים נוספים.

אוכלוסיית העיר המגוונת מציעה כוח אדם בכל התחומים הנדרשים החל מרצפת הייצור ועד לאנשי מחקר וניהול. כבר עתה קיימים מספר פרויקטים של בנייה למגורים בשלבי תכנון וביצוע שונים.

בהתבסס על נתונים אלה, יבנה מציעה תשתית מעולה לצורך התפתחות מואצת.

 ↑