כללי ברזל לבחירת עורך דין פלילי

בחירה נכונה של עורך דין אינה קלה כלל וכלל אבל דבר אחד בטוח – מדובר על בחירה הרת גורל. הכנו עבורכם מספר טיפים שימושיים שיסיעו לכם לבחור את עורך הדין המתאים ביותר לשרת אתכם באופן אישי.

תחום ההתמחות

אנחנו מניחים שאתם מודעים לכך שעורך דין פלילי הוא זה שצריך לייצג אתכם במידה והואשמתם בביצוע של עבירות פליליות (ולא עורך דין שמתמחה בדיני נזיקין לצורך העניין). עם זאת, עורך דין פלילי יכול להתמחות במגוון רחב ביותר של נושאים. כך למשל ישנו אחד שמתמחה בעבירות סמים, אחר מתמחה דווקא בעבירות מין בקטינים, ישנם שמתמחים בעבירות תעבורה וישנם שההתמחות שלהם היא דווקא בעבירות אלימות במשפחה. בדיוק כמו שלא כל רופא שיניים הוא גם מנתח מוח ומנתח לב, כך לא כל עורך דין פלילי יכול להתמחות בכל הספקטרום הפלילי, קחו זאת לתשומת לבכם.

שכר טרחה נמוך צריך לעורר חשש

ההצפה בשוק עורכי הדין הובילה לכך שלא אחת ניתן להיתקל בעורך דין פלילי שגובה שכר טרחה נמוך באופן משמעותי מזה הנהוג בשוק. במידה ונתקלתם בעורך דין כזה, אל תמהרו להתפתות ולחתום על חוזה התקשרות וייצוג. שכר טרחה נמוך מדי צריך בראש ובראשונה להעלות בכם חשד כי ככל הנראה הוא מסתיר עורך דין שלא זוכה לביקוש רב. ישנו סיכוי לא רע שמדובר על טירון חסר ניסיון שמעוניין להשתפשף בעולם המשפט על חשבונכם, היו ערים לכך.

כימיה אנושית

ישנם משפטנים רבים שמגדירים את ההתנהלות שבין עורך הדין ללקוח שלו כמסע לכל דבר ועניין. אי לכך, בדיוק כפי שלא תצאו למסע עם אדם שאינו לרוחכם, כך מומלץ ביותר לבחור בעורך דין פלילי עמו יש לכם כימיה בין אישית מוצלחת. כמו כן במידה וגיליתם כי יש לכם כימיה עם עורך הדין שמנהל את המשרד היו בטוחים כי אכן הוא זה שהולך לעבוד על התיק שלכם ולנהל את רוב התקשורת מולכם ולא איזה עורך דין מתחיל שמועסק במקום.

בדיקה מקדימה בלשכה

על מנת שלא להגיע למצב לא נעים בלשון המעטה, עשו את הדבר הנכון ובדקו האם עורך הדין שאתם מעוניינים שייצג אתכם רשום בלשכת עורכי הדין או שמא הוא מושעה לצורך העניין או שאינו רשום כעורך דין לכל דבר. פסק דין

הימנעו מטובות

בשנים האחרונות כתוצאה מהריבוי במספרם של עורכי הדין אנחנו עדים למקרים רבים בהם עורכי דין מוכנים לייצג לקוחות אפילו ללא תשלום או תמורת תשלום סמלי בלבד. שימו לב – שירות שניתן בתור טובה או כחלק מסחר חליפין ככל הנראה יפיק גם שירות לא מקצועי ולא אחראי. במידה ומדובר על טובה קטנה כמו חתימה על מסמך או משהו בסגנון, לא מדובר על צרה גדולה כל כך אבל אם מדובר על טיפול בתיק משמעותי. הקפידו לעבוד מול עורך דין שגובה תשלום מלא כמקובל בענף.

מאמרים נוספים

דפדוף בין דפי האופנה - מאמרים

דפדוף בין דפי האופנה

אופנה היא ביטוי יצירתי המייצג סגנון אצל בני אדם, תרבותם וסביבתם. עם זאת, היא הרבה…

קרא עוד »

הכוח והתחכום של נערות ליווי - מאמרים

הכוח והתחכום של נערות ליווי

בעולם המהיר והמשתנה של היום, הרעיון של נערות ליווי הפך פופולרי יותר ויותר. נערות ליווי…

קרא עוד »

גלו את פנינה נסתרת של ישראל: לחקור את העיר התוססת בת ים - מאמרים

גלו את פנינה נסתרת של ישראל: לחקור את העיר התוססת בת ים

שוכנת לאורך חוף הים התיכון, דרומית לתל אביב, שוכנת העיר התוססת בת ים. לעתים קרובות…

קרא עוד »

מהו הפיתוי של פנטזיות ארוטיות? - מאמרים

מהו הפיתוי של פנטזיות ארוטיות?

לבני אדם יש תשוקות שלא ניתן להכחיש, והפנטזיות המיניות הפנימיות ביותר הן חלק מהדרך בה…

קרא עוד »

 ↑